• Vertrouwenspersoon

Soms gebeuren er op of rond de voetbalvelden dingen waarmee je als lid/ouder/vrijwilliger/werknemer niet graag te koop loopt of die voor de betrokkene(n) gevoelig liggen. Hierbij kan gedacht worden aan vormen van ongewenst gedrag zoals intimidatie, agressie, dreigementen, pesterijen, discriminatie, seksuele intimidatie (misbruik) enz.

Deze negatieve ervaringen kunnen in de meeste gevallen besproken worden met een leider, een trainer, een coördinator of een bestuurslid van de club. Deze stap blijkt echter soms te groot omdat het onderwerp gevoelig voor je ligt. Ook kan er sprake zijn van gevoelens van boosheid, schaamte, of wil je de situatie (eerst) vertrouwelijk bespreken en buiten de club houden. Op deze momenten kan je bij v.v. Bavel naar een vertrouwenspersoon gaan.

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden van de vertrouwenspersoon zijn:

• Luisteren, bemiddelen, beantwoorden, onderzoeken, adviseren en verwijzen indien nodig over de bovengenoemde vertrouwelijke zaken.
    • Behandelen van alle zaken in vertrouwelijke sfeer en ervoor zorgen dat de vertrouwelijkheid is gegarandeerd
    • Onafhankelijk handelen.
    • Uitsluitend communiceren met derden/bestuur indien de betrokkene hier toestemming voor geeft.

De vertrouwenspersoon bij v.v. Bavel is Lesley Feskens; vertrouwenspersoon@vvbavel.nl.